Då var det klubbat och klart!

På årsmötet den 14 mars 2018 valdes arbetarkommunens styrelse samt fastställande av kommunfullmäktigelistan för den kommande mandatperioden.

Ett välbesökt årsmöte där inledning av den musikaliske Thomas Lundkvist spelade och sjöng på både dragspel, smällkarameller och syrsor, detta inslag var oerhört uppskattat av mötet och ett stort tack till Tomas som lät oss ta del av hans talang.

De som tog oss genom mötet och för kvällen var Greger Nilsson från lindesberg som satt ordförande och sekreterare var Kristine Andersson från Frövi

Arbetarekommunens styrelse

Årsmötet valde Lena Kallionpää från Fellingsbro som ny som ersättare i Arbetarekommunens styrelse i Lindesbergs kommun. I övrigt ser styrelsen ut som tidigare och det känns bra att vi går in i en valrörelse med en styrelse som präglas av stabilitet.

Årsmötet beslöt också att Daniel Andersson fortsätter ha förtroende att leda Arbetarekommunen i Lindesberg som dess ordförande de kommande två åren.

”Vi ska tillsammans göra politik av de frågor som berör människor i deras vardag och stå upp för de värderingar som socialdemokratisk politik präglas av, det är tillsammans vi skapar förutsättningarna att göra det som är bra ännu bättre och förändra de orättvisor vi ser behöver ändra på. Det är med stolthet jag tackar medlemmarna för de förtroende de gett mig, att få fortsätta arbetet med att leda partiet tillsammans med styrelsen.”

– Daniel Andersson

Styrelsen det kommande året består av följande personer

Daniel Andersson, Kristine Andersson, John Omoomian, Victoria Douhan, Zaki Habib, Ulla Lundqvist, Kent Wanberg, Victoria Johansson, Bengt storbacka, Nafih Mawlod, Joacim Hermansson, Lennart Olsson, Lena Kallionpää.

Socialdemokraternas fastställda valsedel till kommunfullmäktige i Lindesbergs kommun

Kommunfullmäktigelistan för Lindesbergs Arbetarekommun fastställdes under årsmötet, listan har en stor bredd av kompetenser och personer

Kommunstyrelsens ordförande Irja Gustavsson fick förtroendet att toppa kommunfullmäktigelistan för socialdemokraterna i Lindesbergs kommun inför den kommande mandatperioden.

1 Irja Gustavsson

2 Daniel Andersson