Engagera dig

som medlem

Som medlem i vårt parti kan du engagera dig på många olika sätt. Det grundläggande engagemanget sker i den lokala S-föreningen, där du tillsammans med andra medlemmar på din ort tillsammans bestämmer vad ni ska göra och hur ni ska göra det. Du kan även prova på att delta i den parlamentariska demokratin genom att vara förtroendevald i någon kommunal eller regional nämnd, och därmed delta när besluten fattas. Eller så kan du bara vara stödmedlem och dela samt gilla några inlägg på Facebook ibland. Du bestämmer nämligen helt själv hur du vill att ditt engagemang ska se ut.

Här finns information om våra S-föreningar>>
Här finns information om studier för medlemmar>>

Ta ställning för en bättre framtid. För alla. Bli medlem redan idag!

Den svenska modellen är inte huggen i sten. Just nu utmanas den av politiska krafter som vill fortsätta med stora skattesänkningar och privatiseringar, och som ställer grupp mot grupp.

Tillsammans kan vi istället utveckla den svenska modellen så att Sverige står starkt inför nya utmaningar. Ta ställning du också – bli medlem i Socialdemokraterna!